Elizabeth Lanza
Oslo universitetas (Norvegija)
Elizabeth Lanza yra Oslo universiteto Lingvistikos ir skandinavistikos katedros profesorė emeritė. 2013–2021 m. ji vadovavo „MultiLing“ centrui. Šio centro mokslininkai tiria daugiakalbystės ir kalbinės įvairovės visuomenėje teikiamas galimybes bei privalumus, taip pat – kylančius iššūkius. Pagrindinė pranešėjos mokslinių interesų sritis – dvikalbystė. Jos darbai daugiausia yra iš sociolingvistikos srities, ypač remiamasi diskurso analize ir sąveikų analize. Naujausiuose savo darbuose Elizabeth Lanza nagrinėjo daugiakalbių asmenų kalbos, kultūros ir tapatybės klausimus. Nors jos tyrimai apima kalbos politiką apskritai, itin daug dėmesio ši mokslininkė skiria šeimos kalbų politikai, kalbinėms praktikoms ir kalbinei vaikų socializacijai – plenarinis jos pranešimas bus būtent iš šių temų.


Xiao Lan Curdt-Christiansen
Bato universitetas
(Jungtinė Karalystė)
Xiao Lan Curdt-Christiansen yra Bato universiteto Švietimo katedros taikomosios kalbotyros profesorė. Jos moksliniai interesai apima ideologinius, sociokultūrinius, kognityvinius bei politinius kalbų mokymosi aspektus. Ypatingas tyrėjos dėmesys skiriamas dvikalbystei ir dvikalbiam vaikų ugdymui migracijos kontekste: ji nagrinėja kalbų politiką bendrojo lavinimo mokyklose, apimdama mokymo programas ir šeimos kalbų politiką. Xiao Lan Curdt-Christiansen taip pat tiria, kaip kalbos politika nacionaliniu – švietimo sistemos – ir instituciniu lygiu veikia bendrąją migrantų vaikų socialinę, emocinę ir akademinę gerovę. Kaip ir Elizabeth Lanza‘os, šios mokslininkės pranešimas taip pat bus iš šeimų kalbų politikos ir socialinių vaikų dvikalbystės aspektų.
Li Wei
Londono universiteto koledžas (Jungtinė Karalystė)
Li Wei yra Londono universiteto koledžo Švietimo ir visuomenės fakulteto vadovas. Jo tyrimai susiję su įvairiais dvikalbystės aspektais, įskaitant dviejų ar daugiau kalbų įsisavinimą vaikystėje, dvikalbių vaikų kalbos ir kalbėjimo raidą bei sutrikimus, šeimos kalbų politiką. Mokslininką taip pat domina vaikų iš mažumų ir daugiataučių šeimų švietimo politika ir praktika, mažumos – namų kalbos ar kalbų ir socialinės daugumos – šalies kalbos, dvikalbystės poveikis kognityviniams procesams, pažinimui ir kūrybiškumui. Li Wei yra vienas iškiliausių tarpkalbiavimo (translanguaging) tyrėjų ir teoretikų pasaulyje, tad planuojamas plenarinis jo pranešimas bus iš šios srities.
